
Do wielu mieszkańców Gminy Lesko w najbliższych dniach trafi zawiadomienie Burmistrza Miasta i Gminy Lesko o wyłożeniu do publicznego wglądu projektów uproszczonych planów urządzenia lasów stanowiących własność osób fizycznych.
Projekty obowiązywać będą przez najbliższe 10 lat, a zawierają ogólną charakterystykę lasów oraz ich stanu, zestawienia powierzchni i miąższości gatunków panujących (głównych) według klas i podklas oraz opisy taksacyjne lasu, stanowiące charakterystykę poszczególnych drzewostanów (zawarte są w nich szczegółowe opisy lasu, oparte na inwentaryzacji oraz projektowane zabiegi gospodarcze i ochronne). Co istotne w projekcie upul można sprawdzić klasyfikacje gruntów, które są nim objęte. W skrócie – jest to dokument informujący, jakiego typu jest to las i jaką politykę leśną można na jego terenie prowadzić, czyli m.in. ile można pozyskać z niego drewna a ile powinno się zasadzić nowych drzew.
Właściciele lasów mogą składać zastrzeżenia i wnioski do 13 grudnia br. w Biurze Podawczym Urzędu Miasta i Gminy Lesko przy ul. Parkowej 1. Po tym czasie Starosta Leski wyda decyzję w sprawie uznania lub nieuznania zastrzeżeń i wniosków.
Projekty upul, operaty BDO, mapy wraz z instrukcją czytania i szablon uwag dostępne są w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej https://bip.lesko.pl/ oraz na lesko.pl, jak też w wersji papierowej w urzędzie.