Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych

Deklaracja dostępności strony internetowej Gminy Lesko.

Gmina Lesko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strony internetowej Gminy Lesko.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-02-16
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-28


Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-16

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-28

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jolanta Kaczmarska.
  • E-mail: j.kaczmarska@lesko.pl
  • Telefon: 134698001

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.


Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta i Gminy Lesko
  • Adres: ul. Parkowa 1
    38-600 Lesko
  • E-mail: gmina@lesko.pl
  • Telefon: 134698001

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna

Dojazd do siedziby urzędu – ul. Parkowa 1
Dojazd do siedziby urzędu tylko samochodem lub pieszo
ulica: Parkowa 1
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzi jedno wejście główne. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
Dostępność parkingu
Budynek urzędu zlokalizowany jest w centrum miasta gdzie w bliskiej odległości znajdują się parkingi ogólnodostępne. W odległości ok. 10 m znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz pochylnia przy budynku ułatwiająca poruszanie się na wózkach inwalidzkich. Dodatkowo dla ułatwienia i przyspieszenia załatwianych spraw w urzędzie wyznaczonych zostało 6 miejsc parkingowych przed samym wejściem do urzędu, na których można parkować pojazdy nie dłużej niż 1h, zwalniający tym samym miejsce dla następnych klientów urzędu.
Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku
Osobami oddelegowanymi do pomocy przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku urzędu są pracownicy biura Kancelarii Ogólnej. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych.
Utrudnienia
Pochylnia dla wózków inwalidzkich przy wejściu do budynku nie jest automatyczna. Posiada szerokość 110 cm i długość około 30 m.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Obsługa osób słabosłyszących
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.
W związku z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:
- kontakt bezpośredni przez osobę przybraną – tj. osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach (zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy);
- kontakt za pośrednictwem tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika – którego zapewnia Urząd Miasta i Gminy Lesko;
- kierowanie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gmina@lesko.pl;
- kierowanie korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta i Gminy Lesko: https://epuap.gov.pl/wps/portal
- przesyłanie faksów pod numer: 13 469 64 58;
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie formularza drogą elektroniczną na adres gmina@lesko.pl lub faksem na numer 13 469 64 58 albo poprzez dostarczenie formularza do kancelarii urzędu (Gmina Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko) lub wypełnienie go na miejscu.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243)