Urząd Stanu Cywilnego i Wydział Spraw Obywatelskich
Ratusz

 

Referat USC i Spraw Obywatelskich wykonuje zadania w zakresie:

  • rejestracji stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony)
  • przyjmowania oświadczeń woli
  • występowania o nadanie numeru PESEL
  • spraw meldunkowych
  • rejestru wyborców
  • powszechnego obowiązku obrony
  • dowodów osobistych
  • imprez masowych

Wydział Administracyjno-Gospodarczy
I piętro budynku Urzędu


Referat Administracyjno-Gospodarczy wykonuje zadania w zakresie:

  • prowadzenia kancelarii ogólnej
  • obsługi sekretariatów
  • współpracy z Sołectwami, w tym przeprowadzanie wyborów do organów jednostek
  • obsługi narad
  • prowadzenia archiwum
  • zarządzania i administrowania budynkami urzędu
  • obsługi Biura Rady
  • działalności gospodarczej i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
  • lokali użytkowych

Wydział Finansowy
II piętro budynku Urzędu


Referat Finansowy wykonuje zadania w zakresie:

  • księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
  • prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
  • obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
  • prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
  • windykacji należności budżetowych,
  • prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
  • prowadzeni postępowania  administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia,  rozłożenia na raty),
  • prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
  • ewidencji środków trwałych gminy,
  • rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
 
 

Wydział Planowania Przestrzennego Gospodarki Nieruchomościami
Ochrony Środowiska i Leśnictwa

II piętro budynku Urzędu

 


Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska wykonuje zadania w zakresie:

  • sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
  • działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
  • sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji ustalającej zasady podziału nieruchomości
  • wykonywania zadań z zakresu obowiązków architekta miejskiego
  • ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru
  • działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
  • inwentaryzacji mienia komunalnego
  • wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym i rozgraniczeniu gruntów
  • nadawania numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
  • prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
  • ściągania dochodów oraz windykacji należności, targowisk miejskich i parkingów
  • ochrony środowiska wynikające z ustaw i innych przepisów prawa
  • ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
  • gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
  • nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego
 
 

Wydział Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu


 

Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:

  • opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
  • pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
  • przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
  • rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
  • utrzymania infrastruktury komunalnej
  • bieżącego utrzymanie dróg, ulic i placów gminnych