
W ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC), Urząd Miasta i Gminy Lesko pozyskał środki w wysokości 337 860,00 zł na poprawę zdolności obsługi cyfrowej mieszkańców w zakresie świadczenia e-usług publicznych oraz pracy on-line.
Kolejnym elementem realizacji projektu będzie zakup aplikacji mobilnej, dzięki której mieszkańcy będą informowani o najważniejszych wydarzeniach gminy, będą mieć możliwość łatwego zgłaszania potrzeb i problemów, sprawdzenia kalendarza wywozu odpadów. Niezależnie od aplikacji zostanie wdrożony też system powiadamiania SMS, dzięki któremu subskrybenci będą informowani o klęskach żywiołowych, utrudnieniach w ruchu, a także o imprezach kulturalnych, sportowych i innych wydarzeniach w gminie.
Projekt uwzględnia również wprowadzenie Kalendarza Wizyt - kompletnego systemu do zarządzania wizytami w urzędzie. Petenci uzyskają możliwość umówienia się na spotkanie z pracownikiem urzędu w wybranym terminie, co zostanie zarejestrowane w systemie i w odpowiednim czasie petent otrzyma przypomnienie o zbliżającym się terminie. Przyczyni się to do skrócenia kolejek i wpłynie na wzrost poczucia bezpieczeństwa pracowników. Wdrożony zostanie także system spotkań online z mieszkańcami, realizowany przez platformę spełniającą wszystkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa i przetwarzania danych.
Dokumentacja przetwarzana w urzędzie będzie wspomagana przez system Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), który zostanie zainstalowany na nowoczesnym serwerze, co przyczyni się do zwiększenia efektywności pracy urzędu oraz usprawni wyszukiwanie i załatwianie spraw z mieszkańcami. W ramach projektu planowane są również szkolenia dla pracowników Urzędu oraz jednostek podległych, podnoszące świadomość zagrożeń w cyberprzestrzeni, takich jak kradzież tożsamości, ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania, spam, blokowanie dostępu do usług i innych niebezpieczeństw.